Consumi benzina

Per discutere di tutto ciò riguarda il mondo dell'Ape Piaggio anni '50, '60 e '70 (telai A, B, C, D, E, MP) / To discuss all about Ape Piaggio's world in the fifties, sixties and seventies (A, B, C, D, E, MP chassis)
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aronne
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Re: CONSUMI BENZINA

Messaggio da aronne »

Ciao, no, a usare miscela grassa non ci sono grossi inconvenienti, solo una maggiore fumosità, maggiori incrostazioni su candela, testa e cielo del pistone, e un consumo leggermente maggiore (ma non oltre i 3 km/l in più). In compenso il motore va meglio e dura anche di più (+benzina=+ raffreddamento. Inoltre +benzina=+olio)

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tizipaa
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Re: CONSUMI BENZINA

Messaggio da tizipaa »

ciao ma ne p703 la c e' quella vite in plastica prima della vite del minimo?? se no a cosa serve quella vite???
grazie TUTTI
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alby4everR
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Re: CONSUMI BENZINA

Messaggio da alby4everR »

Ho iniziato da poco a pacioccare sui carburatori, per ora ho smontato quelli di motoseghe e decespugliatori a membrane, e uno di un generatore a getti, volevo poi provare a pulire quello della mia ape p703v, e facile da smontare??? Qualcuno ha delle foto che insegnano più o meno a smontarlo per pulirlo???
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kjjohnson
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Re: CONSUMI BENZINA

Messaggio da kjjohnson »

Do you suspect the carburetor needs cleaning? If your Ape runs well it would best to start with small things. Make sure the 'supporto elastico' isn't cracked and allowing air to enter the intake manifold after the carburetor leaning the mixture. Easy to undo the nut on the bottom of the float bowl and check for dirt/water in the bowl. Easy to undo the bolt holding the intake pipe where there is a screen to stop dirt particles from entering the carburetor. If you take photos as you do these we can see if there might be reason to proceed further. Here's a photo of the carburetor dismantled. Check the float to make sure it doesn't have a leak, filling with gas and affecting performance. The float in the photo had a poor patch applied and it still leaked. The other photos show a brand new float that also had a leak, filling with gas. - Ken
carburetor dismantled.jpg
Carb cleaner.jpg
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Re: Consumi benzina

Messaggio da alby4everR »

Sei un grande!!!! Grazie mille!!!!!!!!!!!

Scusa ken ma scrivo in italiano perchè l'inglese non è il mio forte.... ;)

Ma quando lo smonto, la ghigliottina e la molla le lascio attaccate all'ape non devo smontarle o pulirle???

Il raccordo in gomma ha 2 anni di vita, si era strappato un pò, e quando facevo 3 km di salita ripida, una volta arrivato e messo in folle rimaneva accelerata pur avendo l'acceleratore al minimo....poi scendeva di giri molto ma molto lentamente, e sostituendo quel pezzo non lo fa più...
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Re: Consumi benzina

Messaggio da kjjohnson »

I need someone to help with the translation, neither Babelfish nor SDL Free Translation makes a lot of sense to me. Whenever you pull the throttle slide and the choke cables from the top of the carburetor for cleaning lift them up and lubricate the cables in their casings, they tend to drag from accumulated dirt and will stick over time. Lubricate the throttle slide with a bit of oil to keep it free. Thorough cleaning of the carburetor can only be done by removing it from the engine and cleaning it on your workbench. - Ken
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Re: Consumi benzina

Messaggio da alby4everR »

Si, quello lo so, bisogna smontarlo dal motore, e soffiarlo e pulirlo con benzina, il problema e che la ghigiottina con la molla dell'acceleratore non l'ho mai smontata allora chiedevo se era poi problematico rimontarla....
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Re: Consumi benzina

Messaggio da kjjohnson »

No, not hard at all. Pay careful attention when you pull the throttle slide from the carburetor. On the bottom of part 12 is a bump in the metal and the hollow part of the spring fits over it. The other end of the spring has a tip as seen in the Section photo I've attached. First the cable with the tip on the end goes down into the groove to hold it and the tip of the spring goes in that hole as well to secure the cable from jumping out of the throttle slide. The photo shows everything. Just have a good look at how it's assembled when you remove it from the carb and oil the throttle slide when putting it back together to help lubricate it. - Ken
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Re: Consumi benzina

Messaggio da alby4everR »

kjjohnson ha scritto:No, not hard at all. Pay careful attention when you pull the throttle slide from the carburetor. On the bottom of part 12 is a bump in the metal and the hollow part of the spring fits over it. The other end of the spring has a tip as seen in the Section photo I've attached. First the cable with the tip on the end goes down into the groove to hold it and the tip of the spring goes in that hole as well to secure the cable from jumping out of the throttle slide. The photo shows everything. Just have a good look at how it's assembled when you remove it from the carb and oil the throttle slide when putting it back together to help lubricate it. - Ken
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Ok, dicevi hai un post nel tuo sito dove scaricare il nome dei componenti numerati???

Oppure dicevi che avevi le guide, mi daresti il link per poterle scaricare che non lo trovo....Grazie
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Re: Consumi benzina

Messaggio da kjjohnson »

Carburatori DellOrto .pdf file in Parts Information on my website, just find your carburetor and all the parts are listed - Ken
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