Ciao,
che motocarro è? La foto è del 1939.
Non sembra un Moto Guzzi
DI CHE MOTOCARRO SI TRATTA?
- kjjohnson
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Re: DI CHE MOTOCARRO SI TRATTA?
I'm reminded of FN from Belgium, similar front fork system - Ken
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Re: DI CHE MOTOCARRO SI TRATTA?
Ciao,
è una foto italiana,
qualcuno dice che forse è un Benelli 500, visto la curva dello scarico che si vede sulla destra sulla foto.
Curiosa quella forcella forse non è originale.
è una foto italiana,
qualcuno dice che forse è un Benelli 500, visto la curva dello scarico che si vede sulla destra sulla foto.
Curiosa quella forcella forse non è originale.
- kjjohnson
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Re: DI CHE MOTOCARRO SI TRATTA?
Ho chiesto alcuni dei miei contatti che sono più familiarità con moto italiane di me. Peccato che la foto non è stata presa da un po 'più di un angolo. Terrò ricerca - Ken
I have asked several of my contacts who are more familiar with Italian motorcycles than I am. Pity the photo wasn't taken from a bit more of an angle. I'll keep searching - Ken
Benelli 500 was twin cylinder, exhaust out each side - this has a single exhaust pipe on the left side. Benelli had twin panels on the front of the cassone. Gilera Mercurio has three panels like this motocarro and a single exhaust but the front forks are very different. - Puzzle for sure
I have asked several of my contacts who are more familiar with Italian motorcycles than I am. Pity the photo wasn't taken from a bit more of an angle. I'll keep searching - Ken
Benelli 500 was twin cylinder, exhaust out each side - this has a single exhaust pipe on the left side. Benelli had twin panels on the front of the cassone. Gilera Mercurio has three panels like this motocarro and a single exhaust but the front forks are very different. - Puzzle for sure
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Re: DI CHE MOTOCARRO SI TRATTA?
Ciao,kjjohnson ha scritto:Ho chiesto alcuni dei miei contatti che sono più familiarità con moto italiane di me. Peccato che la foto non è stata presa da un po 'più di un angolo. Terrò ricerca - Ken
I have asked several of my contacts who are more familiar with Italian motorcycles than I am. Pity the photo wasn't taken from a bit more of an angle. I'll keep searching - Ken
Benelli 500 was twin cylinder, exhaust out each side - this has a single exhaust pipe on the left side. Benelli had twin panels on the front of the cassone. Gilera Mercurio has three panels like this motocarro and a single exhaust but the front forks are very different. - Puzzle for sure
is not Benelli twin , had only one cylinder , but had two exhaust pipes . Maybe you do not see each other?
The three-wheeler Gilera Mercurio It has a discharge curve very particular and you would recognize .
A particular note :
the part of the frame indicated by the arrow , which shows that it can not ' be a Gilera Mercurio
- kjjohnson
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Re: DI CHE MOTOCARRO SI TRATTA?
The controls on the left handlebar - (clutch and brake?) - very Benelli - still doesn't explain the different manubrio - Ken
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Re: DI CHE MOTOCARRO SI TRATTA?
The controls on the handlebar to the left are the clutch and raises valves,
And ' really a Benelli 500 cc. with a fork reinforced.
One pictured in color is the military version , dump more ' smaller than the civilian version.
The tipping in the civilian version, more ' big, was positioned above the rear wheels
And ' really a Benelli 500 cc. with a fork reinforced.
One pictured in color is the military version , dump more ' smaller than the civilian version.
The tipping in the civilian version, more ' big, was positioned above the rear wheels
- kjjohnson
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Re: DI CHE MOTOCARRO SI TRATTA?
Then it will go in my Benelli file in Motocarro World. Grazie. On to the next puzzle which I'll post soon - Ken
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