Tula Muraveys
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Re: Tula Muraveys
Tula Muravey T200 con cabina, Cuba - VJATKA, RussiaKen
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Re: Tula Muraveys
Thats a Vespa in the last pic my friend is doing one up. You can see the badge on the front. The Tula sign is for the one next to it at the Riga Motor Museum in Latvia. http://nn44.org/index.php?m=3&f=750&lg=en
You can just see the beading of the Tula next to it the shot was taken just before the moved the display.
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Re: Tula Muraveys
It's the Russian licensed version of the Vespa. Called a VYATKA. Not a Piaggio logo. Here it is clearer in the VYATKA file on my website - Ken - http://www.kjjohnson.ca/piaggio/picture ... rentPic=16 -
Ultima modifica di kjjohnson il 17 gennaio 2013, 13:29, modificato 1 volta in totale.
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Re: Tula Muraveys
Yep your right, my mates has bars, a single saddle instead of a pad and a light on his mudguard too. Beautiful machine though. Im off for a look to see how well Vjatka copied Vespas. Im sure i saw one years ago that looked like a GS160. I would mind one if they all look as good as the one in that picture.kjjohnson ha scritto:It's the Russian licensed version of the Vespa. Called a VJATKA. Not a Piaggio logo. Here it is clearer in the VJATKA file on my website - Ken - http://www.kjjohnson.ca/piaggio/picture ... rentPic=16 -
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Re: Tula Muraveys
The beige scooter to the right of the green one is also a Vyatka. Ken
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Re: Tula Muraveys
Very nice the Vyatka scooter, it is a GS 150 (VS1T) copy.
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Re: Tula Muraveys
Vyatka motore - Kenhttp://www.kjjohnson.ca/piaggio/picture ... %20RUSSIA/ -
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Re: Tula Muraveys
cilinder is probably not fitting the italian model ..........it looks the part but i found some differences
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Re: Tula Muraveys
they also used 4:50x10 tires due to the poor road conditions. A neat feature is the gas cap. In the one photo you can see a small loop of wire on the top of the cap. Evidently inside hanging on a small chain was a vial used to measure the oil to be introduced into the tank to obtain the two stroke mix required. Neat idea. I haven't found a photo of the vial - yet. - Ken
hanno anche usato 04.50 x 10 pneumatici a causa delle condizioni di cattiva strada. Una caratteristica pulito è il gas cap. In una foto si può vedere un piccolo loop del filo sulla parte superiore del tappo. Evidentemente all'interno appeso su una catena di piccola era un flaconcino utilizzato per misurare l'olio per essere introdotto nel serbatoio per ottenere il mix di due tempi richiesto. Idea di pulito. Ancora non ho trovato una foto del flacone. -Ken
hanno anche usato 04.50 x 10 pneumatici a causa delle condizioni di cattiva strada. Una caratteristica pulito è il gas cap. In una foto si può vedere un piccolo loop del filo sulla parte superiore del tappo. Evidentemente all'interno appeso su una catena di piccola era un flaconcino utilizzato per misurare l'olio per essere introdotto nel serbatoio per ottenere il mix di due tempi richiesto. Idea di pulito. Ancora non ho trovato una foto del flacone. -Ken
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Re: Tula Muraveys
Un aneddoto racconta che agli inizi degli anni 60, dopo l'uscita della Vyatka senza licenza Piaggio, ci vantavamo del fatto che i russi nonostante fossero capaci ad andare nello spazio (sono stati i primi), per fare uno scooter bello hanno dovuto copiare la vespa.kjjohnson ha scritto:It's the Russian licensed version of the Vespa. Called a VYATKA. Not a Piaggio logo. Here it is clearer in the VYATKA file on my website - Ken - http://www.kjjohnson.ca/piaggio/picture ... rentPic=16 -
An anecdote relates that in the early 60s, after the release of Vyatka unlicensed Piaggio, we prided despite the fact that the Russians were able to go into space They were the first), to make a nice scooter had to copy the Vespa.
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Re: Tula Muraveys
Non me ne vogliano gli altri..... Ma la vespa e' vespa....
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Re: Tula Muraveys
Anche se la vjatka e' ben riuscita sembra la copia della gs vs1 cambia solo il fanalone anteriore.
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Re: Tula Muraveys
È vero, gli somiglia molto anche se pesa 50 kg in più. Io però la comprerei al giusto prezzo.calabrone ha scritto:Very nice the Vyatka scooter, it is a GS 150 (VS1T) copy.
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Re: Tula Muraveys
Besides the larger wheels and tires the Russians used a heavy gauge of steel in the body - again the rough conditions factored in these decisions - Ken
Oltre alle ruote più grandi e pneumatici i russi usato un calibro pesante di acciaio nel corpo - ancora una volta le condizioni difficili fattorizzata queste decisioni - Ken
COPYING IS THE ULTIMATE FORM OF FLATTERY! (according to some)
Oltre alle ruote più grandi e pneumatici i russi usato un calibro pesante di acciaio nel corpo - ancora una volta le condizioni difficili fattorizzata queste decisioni - Ken
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Re: Tula Muraveys
I like the scooter version but ive been told they were under powered and heavier. Still nice though. Theres a strange thing on Ebay at the moment....you ever seen one Ken?
http://www.ebay.co.uk/itm/321055341181? ... 1423.l2649
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