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MessaggioInviato: 20 marzo 2009, 22:28 
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Ho ereditato questo motocarro da mio zio quando avevo 12 anni, lui ha smesso di gudarlo a 90 anni. E' il primo veicolo che ho guidato, ci ho impatato a guidare, ci ho fatto acrobazie di ogni tipo:2 ruote, impennate, salti, derapate, sgommate, record di carico! Però sempre tenendolo bene e senza fargli mancare manutenzione(diciamo che ogni volta che si ferma lo rimetto apposto con la massima cura perchè no si rifermi più)
Ora son arrivato al punto che però le semplici cure non bastano più, devo sistemarlo seriamente, altrimenti da quì a poco m'abbandonerà...non sia mai...il mio fido compagno di lavoro!

ecco ve lo presento :)
Immagine
quì era ancora "nuovo" con 7-8 anni in meno di adesso :)

quì invece è all'opera sopra sono 17...lo so si può fare di più ;P
Immagine


passiamo invece a qualche partcolare attuale, la ruggine stà prendendo il soppravvento! cercherò di debbellarla

ecco quello che mi preoccupa:
Immagine
fondo corroso dall'acido della batteria

Immagine
telaio:mi divertirò scartavetrandolo :((

il motocarro mi serve funzionante quindi cerchero di rinnovarlo lasciandolo marciante per più tempo possibile, iniziando dalle parti non necessarie per il movimento, ossia inizio dal cassone! nel quale farò anche qualche esperimento...
a breve le foto con gli inizi!

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MessaggioInviato: 20 marzo 2009, 22:28 


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MessaggioInviato: 21 marzo 2009, 14:00 
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auguri :+

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passare dal triciclo all'ape è stato naturale


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MessaggioInviato: 21 marzo 2009, 17:26 
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Your Ape has been a workhorse! P501's are my specialty. Look in Api di Ken and also there are manuals available for free download on my website. If I can be of assistance, contact me - Ken
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MessaggioInviato: 21 marzo 2009, 17:50 
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auguri :+
grazie, ne avrò bisogno :-s

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Your Ape has been a workhorse!
hi's really been a work to become new

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P501's are my specialty. Look in Api di Ken and also there are manuals available for free download on my website
thanks, I have useful information, p501 it's my favorit.

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If I can be of assistance, contact me
thanks for your availability, prbabile having doubts during restoration

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MessaggioInviato: 21 marzo 2009, 19:20 
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The bodywork will be the biggest problem - the rest is a lot of work getting all the bits and pieces but not impossible with patience - best of luck - Ken

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MessaggioInviato: 21 marzo 2009, 19:36 
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had imagined that bodywork will be the biggest problem, will need patience and a little money. thanks

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MessaggioInviato: 21 marzo 2009, 21:28 
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Any chance of finding another P501 with a decent body but perhaps minus the motor - could be cheaper to switch and much easier on the pocketbook. The bonus would be a source of all the small parts, some of which could be sold to help pay for the restoration. Do you have a garage where you can do the restoration? That way you could do a lot of preparation work before beginning and it would shorten the time needed. The pianale would be easier to repair if it had removeable side panels, I think yours are fixed. - Ken

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MessaggioInviato: 22 marzo 2009, 12:56 
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Then you start with all the bits & pieces. Our local garage has a mediablaster (glass beads) where I clean all the parts first. You can even put a tire and rim inside and clean the rim without hurting the tire. All the little pieces are cleaned in a wire basket. Paint the pieces and hang them up to dry and await installation. Ken
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MessaggioInviato: 22 marzo 2009, 14:04 
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in italy,for change owner on the body, i'm must pay 400€ . Furthermore, it is better for me to restore my own because I'm affectionate.
maybe they buy another one to work in the countryside, but this is adjusted.
yes, The pianalepanelsare fixed :(
I don't have a garage where you can do the restoration, I have as a substitute an
warehouse.
whot paint you scould for body, the rim and
small pieces?
I start the engine hood.
thank you

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MessaggioInviato: 22 marzo 2009, 17:33 
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Are you going to be able to keep the Ape out of service while you work on it or will you have to do it in stages? I suggest you go to Api di Ken in the Forum and start on page 1. You'll see lots of what I start with and how everything is done. I have a friend who owns a powder coating business. After straightening the pianale sides and tailgate myself, I took them to him and he soda blasted everything and powder coated them in either grey zinc primer or finish black paint. He can do most colours. Primer is for when I'm going to have it finish painted a colour he doesn't have or in automotive paint which is done at a local body shop. All the other pieces I do myself, first media blasting at the local garage, paint either with a brush or spray paint using Temclad rustproofing paint. Powder coating gives you 10 times more finish paint than when spray painted, so it's stronger. I would start with the pianale box which when removed will allow you access to the motor and frame/suspension. If you must use the Ape I'd make a simple wooden pianale while I restored or replaced it. You are facing a huge job so careful planning is a necessity. Fixing and painting the cabin will be the expensive part. Ken

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MessaggioInviato: 22 marzo 2009, 20:10 
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i have intention to do it in stages.
when I shall have to frame the firm leave some pe
I go tu Api di Kenn,I found many ideas.
Thanks for the advice on paint, I use
yes, you are right, Fixing and painting the cabin will be the expensive part

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MessaggioInviato: 22 marzo 2009, 21:30 
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Depending on how original you want the Ape to look when you're finished you can do the frame, suspension and even the box members from the cabin back in black rustproof paint. First you must get off all the rust you can with a wire brush and sandpaper and paint everything with a brush. Two coats. Henry Ford painted Model T cars with a brush. Nice and smooth, no runs, gloss black. When the cab is to be done all the rear end including the motor etc. can be covered with cloth. Post some interior photos especially the floor area near the brake pump and battery, it'll be the worst, so we can see. Here are some photos of MPR2T+25905+ at the start of it's restoration. I left the interior blue and with colour matching paint it turned out real nice and helped to save some money. Sorry about the lack of Italian - Ken
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ape 1.jpg [ 57.71 KiB | Osservato 5416 volte ]
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MessaggioInviato: 25 marzo 2009, 1:38 
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Turn the brake drum so it's smooth, use a wire brush to take off as much rust as you can and then paint it (everywhere but the turned surface where the brake shoe touches. I use Tremclad aluminum rust paint) - For storage put a bit of grease on the turned surface and remove it with Varsol when ready to install. - One piece at a time, it's like new!) - Ken
Allegato:
DSC07328.JPG
DSC07328.JPG [ 45.92 KiB | Osservato 5401 volte ]

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MessaggioInviato: 25 marzo 2009, 13:15 
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thanks, it came out really well, it will be one of the first things I will do:). excuse my English but I'm don't speak it much, because I use google translate. unfortunately I can not understand everything

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I use SDL free translation so I'll try both English and Italian when I post a reply, perhaps you'll understand more of what I'm trying to say. Ken - Uso SDL libera la traduzione così proverò entrambi gli inglesi ed italiano quando affiggo una risposta, forse lei capirà più di ciò che provo di dire. Ken -

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